|
246 Břeclav - Valtice - Mikulov na Moravě - Znojmo [ Železniční trať ]Dnešní traťový úsek vznikl ze dvou odboček z hlavní trati c.k. privilegované společnosti Státní dráhy Vídeň – Hrušovany n.J. – Střelice (Brno). Úsek Hrušovany nad Jevišovkou – Znojmo postavila jmenovaná společnost zároveň s hlavní dráhou 15. září 1870, čímž bylo docíleno železničního spojení Znojma a Brna. Provoz na úseku Hrušovany n. J. – Břeclav byl zahájen až 30. prosince 1872 úsilím c.k. privilegované společnosti Dráhy Břeclav – Mikulov – Hrušovany n.J. (k.k. privilegierte Lundenburg-Nikolsburg-Grußbacher Eisenbahn). Na tuto trať navazovala dnes již neexistující trať z Novosedel do Lávy nad Dyjí (Laa an der Thaya) a dále až do Sigmundsherbergu na trati císaře Františka Josefa. Úsek z Novosedel do Lávy nad Dyjí (Laa an der Thaya) byl po vzniku Československa zrušen 5. října 1930. V letech 2017–2018 probíhala modernizace a obnova železničního svršku v úseku Břeclav–Mikulov na Moravě. Od roku 2018 je ze železniční zastávky Sedlec u Mikulova železniční stanice. [zdroj]
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 56, 10.12.2021 v 21:21 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Jsou-li májové hřiby červivé, bude suché léto. Májová vlažička - naroste travička, májový deštíček - poroste chlebíček. Mokrý máj, v stodole ráj, studený máj, také ráj. V máji by ani hůl pastýřova neoschla. Májová kapka platí za dukát. Chladno v máji, mlžné večery a noce - hojnost sena a ovoce. Filipa Jakuba déšť - to zlá zvěsť. Májová voda vypíjí víno. Na mokrý květen přichází suchý červen. Když máj vláhy nedá, červen se předá.
|
|
24.5.2001: Poslanecká sněmovna zamítla návrh zákona umožňující vyvlastnit pozemky v plánovaných průmyslových zónách.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|