|
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou [ Železniční trať ]Železniční trať Brno – Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov (v jízdním řádu pro cestující označená číslem 244) je jednokolejná regionální dráha v Jihomoravském kraji. Trať vede z Brna přes Střelice a Moravské Bránice do stanice Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov. Trať propojuje hlavní trať Břeclav – Znojmo s hlavní tratí Brno – Jihlava. Provoz na dráze byl zahájen v roce 1870, kdy tvořila součást hlavní trati c. k. privilegované Rakouské společnosti státní dráhy z Vídně do Brna (Vídeň – Laa an der Thaya – Hrušovany nad Jevišovkou – Střelice – Brno). V úseku ze Střelic do Brna využila část již postavené trati z Brna do Zastávky společnosti Brněnsko-rosická dráha. Vlaky z Hrušovan mířily na dolní nádraží a poté po spojce (kolem dnešní Vaňkovky a obchodního centra Dornych) na hlavní nádraží. Stavebně byla trať, včetně všech čtyř tunelů (Malého Prštického, Velkého Prštického, Na Réně a Budkovického), dimenzována na případné položení druhé koleje. Úsek Brno–Střelice je vzhledem k souběhu s tratí Brno–Jihlava dvoukolejný. Celoželezný příhradový viadukt přes údolí řeky Jihlavy mezi Moravskými Bránicemi a Moravským Krumlovem, tzv. Ivančický viadukt, patřil ve své době k nejobdivuhodnějším dopravním stavbám v celé rakousko-uherské monarchii. Viadukt byl na konci 70. let 20. století zcela nahrazen novým mostem. Most přes řeku Bobravu mezi Radosticemi a Střelicemi, je, stejně jako zbytek starého Ivančického viaduktu, památkově chráněn. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY- 0.00 km Brno hlavní nádraží [ Železniční stanice ] [gps], 205.00 m.n.m.
- 3.00 km Brno-Horní Heršpice [ Železniční stanice ] [gps], 205.00 m.n.m.
- 5.00 km Brno-Starý Lískovec [ Železniční stanice ] [gps]
- 7.00 km Ostopovice [ Železniční stanice ] [gps]
- 9.00 km Troubsko [ Železniční stanice ] [gps], 265.00 m.n.m.
- 12.00 km Střelice dolní [ Železniční stanice ] [gps], 285.00 m.n.m.
- 13.00 km Střelice [ Železniční stanice ] [gps], 295.00 m.n.m.
- 16.00 km Radostice [ Železniční stanice ] [gps], 305.00 m.n.m.
- 19.00 km Silůvky [ Železniční stanice ] [gps], 290.00 m.n.m.
- 23.00 km Moravské Bránice [ Železniční stanice ] [gps], 250.00 m.n.m.
- 29.00 km Budkovice [ Železniční stanice ] [gps], 280.00 m.n.m.
- 33.00 km Moravský Krumlov [ Železniční stanice ] [gps], 310.00 m.n.m.
- 37.00 km Rakšice [ Železniční stanice ] [gps], 285.00 m.n.m.
- 40.00 km Bohutice [ Železniční stanice ] [gps], 275.00 m.n.m.
- 44.00 km Našiměřice [ Železniční stanice ] [gps], 240.00 m.n.m.
- 47.00 km Miroslav [ Železniční stanice ] [gps], 215.00 m.n.m.
- 50.00 km Dolenice [ Železniční stanice ] [gps], 215.00 m.n.m.
- 55.00 km Břežany [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
- 58.00 km Pravice [ Železniční stanice ] [gps], 215.00 m.n.m.
- 63.00 km Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov [ Železniční stanice ] [gps], 190.00 m.n.m.
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 56, 12.12.2021 v 10:56 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Jsou-li májové hřiby červivé, bude suché léto. Májová vlažička - naroste travička, májový deštíček - poroste chlebíček. Mokrý máj, v stodole ráj, studený máj, také ráj. V máji by ani hůl pastýřova neoschla. Májová kapka platí za dukát. Chladno v máji, mlžné večery a noce - hojnost sena a ovoce. Filipa Jakuba déšť - to zlá zvěsť. Májová voda vypíjí víno. Na mokrý květen přichází suchý červen. Když máj vláhy nedá, červen se předá.
|
|
Květen 870: Rastislav se pokusil překazit Svatoplukovu profranskou politiku jeho úkladným zavražděním. Květen 874: Jednání Svatoplukova poselstva vedeného knězem Janem z Benátek s Ludvíkem Němcem ve Forchheimu. Květen 1054: Břetislav uzavřel v Quedlinburku za účasti císaře mír s polským Kazimírem. Tím skončily spory o území na česko-polské hranici. Květen 1096: Slezko opět napadeno vojsky BřetislavaII. Květen 1107: Údelný kníže Svatopluk za pomoci polského panovníka Boleslava III. a zpočátku i uherského Kolmana svrhl Bořivoje II. Květen 1116: Vladislav I. jednal s uherským králem Štěpánem kdesi na moravsko-uherské hranici o urovnání sporů. Květen 1137: jednání mezi Soběslavem I. a polským králem Boleslavem Křivoústým v Kladsku ukončilo česko-polské nepřátelství. Květen 1138: Vladislav budoucím Soběslavovým nástupcem. Květen 1152: Sjezd v Merseburku, který svolal nový německý král Fridrich I. Barbarossa. Květen 1179: Spor o hraniční území na česko-rakouském pomezí.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|