Znamení zvěrokruhu Střelec Štír Váhy Panna Lev Kozoroh Vodnář Ryby Beran Býk Blíženci Rak POLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Návrat na hlavní stranu
Neděle 25. května 2025 (07:43 hodin)

Dnešní znamení zvěrokruhu: Blíženci
Viola - blahopřejeme !
Z kalendáře zvířat: Goldi

Fulltext
 

148 Cheb - Františkovy Lázně - Aš - Hranice v Čechách [ Železniční trať ]

Úsek Cheb–Aš

Trať zprovoznily v roce 1865 Bavorské státní dráhy jako součást spojení z Oberkotzau u Hofu do Chebu. V úseku z Chebu přes Františkovy Lázně a dále až po Seníky trať vedla v souběhu se současně stavěnou tratí Saských státních drah z Plavna do Chebu. Až do roku 1877, kdy byla zprovozněna trať z Oberkotzau do Markredwitzu po trati jezdila veškerá doprava v relaci Hof–Řezno, pak byla významná pro export západočeského uhlí. V roce 1920 trať přešla na Německé říšské dráhy, teprve v roce 1945 připadla ČSD. Původní, první chebské nádraží bylo postaveno v roce 1865, ale podlehlo spojeneckým náletům v roce 1945, stejně jako jeho široké okolí. Zbytky byly téhož roku strženy, a postaveno provizorní dřevěné nádraží. Současné nádraží bylo zprovozněno až v roce 1962. Během bombardování byl také zničen železniční viadukt. Po válce byl viadukt rekonstruován, ale již jen s jednou kolejí, pro obě výše zmíněné tratě. V roce 1963 byl elektrifikován úsek z Chebu po výhybnu Seníky. Společný úsek mezi Františkovými lázněmi a výh. Seníky byl nadále provozován jako dvoukolejka, nyní je však tato výhybna mimo provoz a úsek je tak falešnou dvoukolejkou.

Úsek Aš – Hranice v Čechách

Trať v úseku z ašského hlavního nádraží do města Hranice (tehdy Rossbach, žel. zastávka Hranice v Čechách) byla vystavěna v letech 1884-1885 Rakouskými místními dráhami a hned 26. září 1885 zprovozněna. Stala se tak druhou železniční dráhou procházející Aší. K původnímu ašskému nádraží, nazývanému „Bavorské“, které patřilo Bavorským drahám, přibylo nádraží Aš město, které vystavěly Rakouské dráhy. Později přibylo ještě menší nádraží Aš předměstí. Úsek z Aše do Hranic měl pouze charakter místní přepravy. To se změnilo v době, kdy se v Hranicích rozšířila textilní výroba a výrobky poté byly exportovány do světa po železnici. Bavorské nádraží na stanici Aš bylo zbouráno v roce 1968, a nové postaveno v roce 1969. Nádraží Aš město vydrželo do dnešních dnů, a bylo v roce 2008 kompletně rekonstruováno. Nádraží Aš předměstí bylo zbouráno v letech 2001–2002 a v jeho místech se dnes nachází pouze zastávka s plechovým přístřeškem. [zdroj]

UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY

UMÍSTĚNÍ


Typ záznamu: Železniční trať
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 15.12.2021 v 20:39 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule

Urban bývá studený pán.
Pohoda na Urbana - pro sedláka vyhraná.
Urban krásný, vyjasněný - hojným vínem nás odmění.
Na Urbana pěkný, teplý den - bude suchý červenec i srpen.
Vinná réva nedbá toho - bude míti vína mnoho.
Svítí-li slunce na svatého Urbana, bude úroda hlavně na víně.
Pankrác a Urban bez deště - hojnost vína.
Prší-li na svatého Urbana, znamená újmu vína; pakli jast pěkný čas, dobré víno bude.
Jaký den 25. máje jakožto na den Urbana povětří jast, takový podzimek následovati má.
 
25.5.2001: Sněmovna zvolila všech patnáct členů Rady ČT.

Zítra Pozítří
Zdroj: www.meteopress.cz