|
148 Cheb - Františkovy Lázně - Aš - Hranice v Čechách [ Železniční trať ]Úsek Cheb–Aš Trať zprovoznily v roce 1865 Bavorské státní dráhy jako součást spojení z Oberkotzau u Hofu do Chebu. V úseku z Chebu přes Františkovy Lázně a dále až po Seníky trať vedla v souběhu se současně stavěnou tratí Saských státních drah z Plavna do Chebu. Až do roku 1877, kdy byla zprovozněna trať z Oberkotzau do Markredwitzu po trati jezdila veškerá doprava v relaci Hof–Řezno, pak byla významná pro export západočeského uhlí. V roce 1920 trať přešla na Německé říšské dráhy, teprve v roce 1945 připadla ČSD. Původní, první chebské nádraží bylo postaveno v roce 1865, ale podlehlo spojeneckým náletům v roce 1945, stejně jako jeho široké okolí. Zbytky byly téhož roku strženy, a postaveno provizorní dřevěné nádraží. Současné nádraží bylo zprovozněno až v roce 1962. Během bombardování byl také zničen železniční viadukt. Po válce byl viadukt rekonstruován, ale již jen s jednou kolejí, pro obě výše zmíněné tratě. V roce 1963 byl elektrifikován úsek z Chebu po výhybnu Seníky. Společný úsek mezi Františkovými lázněmi a výh. Seníky byl nadále provozován jako dvoukolejka, nyní je však tato výhybna mimo provoz a úsek je tak falešnou dvoukolejkou. Úsek Aš – Hranice v Čechách Trať v úseku z ašského hlavního nádraží do města Hranice (tehdy Rossbach, žel. zastávka Hranice v Čechách) byla vystavěna v letech 1884-1885 Rakouskými místními dráhami a hned 26. září 1885 zprovozněna. Stala se tak druhou železniční dráhou procházející Aší. K původnímu ašskému nádraží, nazývanému „Bavorské“, které patřilo Bavorským drahám, přibylo nádraží Aš město, které vystavěly Rakouské dráhy. Později přibylo ještě menší nádraží Aš předměstí. Úsek z Aše do Hranic měl pouze charakter místní přepravy. To se změnilo v době, kdy se v Hranicích rozšířila textilní výroba a výrobky poté byly exportovány do světa po železnici. Bavorské nádraží na stanici Aš bylo zbouráno v roce 1968, a nové postaveno v roce 1969. Nádraží Aš město vydrželo do dnešních dnů, a bylo v roce 2008 kompletně rekonstruováno. Nádraží Aš předměstí bylo zbouráno v letech 2001–2002 a v jeho místech se dnes nachází pouze zastávka s plechovým přístřeškem. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY- 0.00 km Cheb [ Železniční stanice ] [gps], 460.00 m.n.m.
- 6.00 km Františkovy Lázně-Aquaforum [ Železniční stanice ] [gps]
- 7.00 km Františkovy Lázně [ Železniční stanice ] [gps], 450.00 m.n.m.
- 12.00 km Žírovnice-Seníky [ Železniční stanice ] [gps], 485.00 m.n.m.
- 16.00 km Vojtanov obec [ Železniční stanice ] [gps], 530.00 m.n.m.
- 19.00 km Hazlov [ Železniční stanice ] [gps], 555.00 m.n.m.
- 28.00 km Aš [ Železniční stanice ] [gps], 640.00 m.n.m.
- 30.00 km Aš město [ Železniční stanice ] [gps], 670.00 m.n.m.
- 32.00 km Aš předměstí [ Železniční stanice ] [gps], 660.00 m.n.m.
- 35.00 km Štítary [ Železniční stanice ] [gps], 665.00 m.n.m.
- 37.00 km Podhradí [ Železniční stanice ] [gps], 665.00 m.n.m.
- 40.00 km Studánka [ Železniční stanice ] [gps], 610.00 m.n.m.
- 44.00 km Hranice v Čechách [ Železniční stanice ] [gps], 580.00 m.n.m.
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 15.12.2021 v 20:39 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Jsou-li májové hřiby červivé, bude suché léto. Májová vlažička - naroste travička, májový deštíček - poroste chlebíček. Mokrý máj, v stodole ráj, studený máj, také ráj. V máji by ani hůl pastýřova neoschla. Májová kapka platí za dukát. Chladno v máji, mlžné večery a noce - hojnost sena a ovoce. Filipa Jakuba déšť - to zlá zvěsť. Májová voda vypíjí víno. Na mokrý květen přichází suchý červen. Když máj vláhy nedá, červen se předá.
|
|
26.5.2001: Zahájen sjezd KDU-ČSL v Jihlavě. Předsedou strany byl zvolen Cyril Svoboda, místopředsedy Milan Šimonovský, Jan Kasal, Miloslav Výborný, Zuzana Rothiová a Tomáš Kvapil.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|