|
230 Kolín - Kutná Hora - Čáslav - Havlíčkův Brod [ Železniční trať ]Trať byla postavena společností Rakouská severozápadní dráha a zprovozněna ve dvou etapách v letech 1869 a 1870. Po záboru Sudet byla urychleně zdvojkolejněna beze změny směrového vedení. V roce 1965 došlo k elektrizaci tratě z Kolína do Kutné Hory a dále do Havlíčkova Brodu. Ve stanici Kutná Hora hl. n. vznikl styk trakčních soustav stejnosměrné 3 000 V a střídavé 25 kV / 50 Hz. Právě kvůli tomuto styku musely být lokomotivy (obvykle to byly stroje řad 141 a 230) v žst. Kutná Hora hl. n. přepřahány pomocí lokomotivy nezávislé trakce. Teprve roku 1974 vyjely ze Škody Plzeň lokomotivy řady 350, následovaly další vícesystémové lokomotivy. Dnes (2021) jsou v Kutné Hoře přepřahány pouze některé nákladní vlaky. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY- 0.00 km Kolín [ Železniční stanice ] [gps], 200.00 m.n.m.
- 8.00 km Hlízov [ Železniční stanice ] [gps], 210.00 m.n.m.
- 11.00 km Kutná Hora hlavní nádraží [ Železniční stanice ] [gps], 215.00 m.n.m.
- 14.00 km Církvice [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
- 16.00 km Třebešice [ Železniční stanice ] [gps], 225.00 m.n.m.
- 20.00 km Čáslav [ Železniční stanice ] [gps], 245.00 m.n.m.
- 26.00 km Horky u Čáslavi [ Železniční stanice ] [gps], 300.00 m.n.m.
- 31.00 km Golčův Jeníkov [ Železniční stanice ] [gps], 340.00 m.n.m.
- 34.00 km Golčův Jeníkov město [ Železniční stanice ] [gps], 365.00 m.n.m.
- 41.00 km Vlkaneč [ Železniční stanice ] [gps], 430.00 m.n.m.
- 44.00 km Nová Ves u Leštiny [ Železniční stanice ] [gps], 455.00 m.n.m.
- 46.00 km Leština u Světlé [ Železniční stanice ] [gps], 450.00 m.n.m.
- 50.00 km Sázavka [ Železniční stanice ] [gps], 430.00 m.n.m.
- 55.00 km Světlá nad Sázavou-Josefodol [ Železniční stanice ] [gps], 415.00 m.n.m.
- 58.00 km Světlá nad Sázavou [ Železniční stanice ] [gps], 400.00 m.n.m.
- 62.00 km Pohleď [ Železniční stanice ] [gps], 400.00 m.n.m.
- 65.00 km Okrouhlice [ Železniční stanice ] [gps], 420.00 m.n.m.
- 70.00 km Havlíčkův Brod-Perknov [ Železniční stanice ] [gps], 415.00 m.n.m.
- 74.00 km Havlíčkův Brod [ Železniční stanice ] [gps], 425.00 m.n.m.
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 06.12.2021 v 18:39 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Jsou-li májové hřiby červivé, bude suché léto. Májová vlažička - naroste travička, májový deštíček - poroste chlebíček. Mokrý máj, v stodole ráj, studený máj, také ráj. V máji by ani hůl pastýřova neoschla. Májová kapka platí za dukát. Chladno v máji, mlžné večery a noce - hojnost sena a ovoce. Filipa Jakuba déšť - to zlá zvěsť. Májová voda vypíjí víno. Na mokrý květen přichází suchý červen. Když máj vláhy nedá, červen se předá.
|
|
Květen 870: Rastislav se pokusil překazit Svatoplukovu profranskou politiku jeho úkladným zavražděním. Květen 874: Jednání Svatoplukova poselstva vedeného knězem Janem z Benátek s Ludvíkem Němcem ve Forchheimu. Květen 1054: Břetislav uzavřel v Quedlinburku za účasti císaře mír s polským Kazimírem. Tím skončily spory o území na česko-polské hranici. Květen 1096: Slezko opět napadeno vojsky BřetislavaII. Květen 1107: Údelný kníže Svatopluk za pomoci polského panovníka Boleslava III. a zpočátku i uherského Kolmana svrhl Bořivoje II. Květen 1116: Vladislav I. jednal s uherským králem Štěpánem kdesi na moravsko-uherské hranici o urovnání sporů. Květen 1137: jednání mezi Soběslavem I. a polským králem Boleslavem Křivoústým v Kladsku ukončilo česko-polské nepřátelství. Květen 1138: Vladislav budoucím Soběslavovým nástupcem. Květen 1152: Sjezd v Merseburku, který svolal nový německý král Fridrich I. Barbarossa. Květen 1179: Spor o hraniční území na česko-rakouském pomezí.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|