|
KANCELÁŘ TAJEMNÍKA [ Odbor města nebo obce ]Pracovní náplň 1. Oddělení informatiky - provádí rozbory a analýzy pro tvorbu technických projektů, projektování, koordinace servisu a údržby, správa banky dat,
- spolupracuje s projektanty informačních systémů a dodavatelskými firmami v oblasti podpory programových prostředků,
- rozvíjí technické a programové prostředky MěÚ,
- rozvíjí a provádí údržbu údajové základny a softwaru MěÚ,
- provádí instalaci výpočetní techniky a softwaru,
- provádí drobné opravy výpočetní techniky,
- zajišťuje ochranu programových prostředků a datové základny před znehodnocením,
- řeší úkoly související s provozním zajištěním informačního systému MěÚ, průběžně sleduje nesprávné chování uživatelů a obsluhy a činí opatření k nápravě,
- školí zaměstnance MěÚ v ovládání výpočetní techniky,
- zajišťuje přípravu a postupnou realizaci technických prostředků na jednotlivých odborech MěÚ,
- provádí správu a údržbu telefonní sítě, správu a údržbu telefonních ústředen a hlasové pošty MěÚ a GSM bran
- zajišťuje budování internetu a intranetu MěÚ,
- provádí vývoj vlastního software dle požadavků odborů,
- provádí správu a údržbu bezdrátového datového propojení budov MěÚ,
- zajišťuje pravidelnou aktualizaci ESU Ginis (databáze externích subjektů systému Ginis) včetně správy spisových uzlů
- zajišťuje audio a videoslužby pro školení, zasedání RM a ZM apod.,
- v součinnosti s dodavateli zabezpečuje rozvoj systému GIS - MAWES včetně pravidelné aktualizace jeho databází.
2. Oddělení personální: - Oblasti práce a mzdy zajišťuje: - komplexní mzdovou agendu,
- zpracovává mzdovou agendu Městské policie Šumperk,
- zpracování a zadávání základních mzdových údajů z evidence docházky,
- výpočet sociálního pojištění, nemocenských dávek včetně odvodu a statistiky,
- výpočet zdravotního pojištění a výpočet daně,
- vedení evidenčních listů pro důchodové zabezpečení,
- provádění srážek zaměstnancům z mezd,
- zpracování výpočtu zákonného pojištění odpovědnosti organizace za škodu a pracovní úrazy, včetně odvodu, výpočet odškodnění pracovních úrazů,
- pro pokladnu a účtárnu vystavuje platební poukazy,
- statistiku PaM,
- výpočet odměn dle uzavřených dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce včetně zajištění výplat, odvodů na sociální a zdravotní pojištění,
- kontrolu dohod (dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti), včetně docházky,
- plnění usnesení RM ve věcech realizace - mzdových opatření pracovníků,
- odměny pracovníků komisí RM a výborů ZM,
- agendu předstihového řízení k důchodům,
- vyřizování žádostí zaměstnanců o starobní, invalidní, částečně invalidní, vdovské, vdovecké a sirotčí důchody,
- zpracovává výkaz vyúčtování daně z příjmu za organizaci,
- zpracovává ISP za organizaci a příspěvkové organizace,
- zpracování archivních prací na úseku práce a mezd.
- Oblast personální zajišťuje: - výběrová řízení na obsazení pracovních pozic na MěÚ Šumperk podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (vyhlašování, způsoby zveřejnění, informace uchazečům, shromažďování žádostí, evidence),
- řešení aktuálních i připravovaných změn v rámci MěÚ s příslušnými vedoucími pracovníky,
- uzavírání, rozvazování a změny pracovního poměru u MěÚ včetně evidence,
- záležitosti týkající se pracovního poměru členů zastupitelstva dlouhodobě uvolněných ze svého zaměstnání pro výkon funkce,
- záležitosti týkající se pracovního poměru funkcí jmenovaných,
- řešení pracovně právních otázek podle zákoníku práce a dalších pracovně právních předpisů,
- aktuální evidenci stavu zaměstnanců na jednotlivých odborech MěÚ,
- agendu spojenou s vedením osobních spisů, jejich kontrolou a ochranou osobních údajů zaměstnanců, evidenci rejstříku trestů a agendu lustrací jmenovaných vedoucích úředníků,
- spolupráci s Úřadem práce Šumperk dle zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a vedení příslušné dokumentace (hlášení volných pracovních míst, absolventi, ZPS, cizinci, atd.),
- agendu spojenou se zajišťováním rekvalifikací - stáží absolventů ve spolupráci s Akademií J.A.K. Šumperk,
- agendu povolování jiné výdělečné činnosti pro úředníky MěÚ v souladu se z.č. 312/2002 Sb.,
- evidenci dohod o hmotné odpovědnosti zaměstnanců MěÚ,
- evidenci pracovních poměrů na dobu určitou,
- zpracování a aktualizaci vnitřních předpisů a interních směrnic týkajících se personální agendy,
- zpracovává a podílí se na tvorbě organizačního řádu, pracovního řádu a interních předpisech
- podílí se na tvorbě kolektivní smlouvy,
- zpracovává agendu za personální oddělení dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, a vede o tom příslušnou evidenci,
- zajišťuje zařazování pracovníků do příslušných tříd a vystavování platových výměrů,
- podílí se na jednání ve věcech tvorby a použití sociálního fondu, zpracovává do rozpočtu výši odvodu do sociálního fondu, včetně provádění odvodů záloh a vyúčtování dle čerpání mzdových prostředků,
- zabezpečuje a připravuje návrhy na stanovení rozpočtu (limitu) peněžních prostředků na platy zaměstnanců, ostatních osobních výdajů (dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti), počty zaměstnanců, zpracovává rozpočet a rozbory hospodaření v působnosti personálního oddělení,
- sleduje čerpání a vývoj mezd zaměstnanců, vedení města, uvolněných a neuvolněných zastupitelů,
- zabezpečuje platovou inventuru zaměstnanců,
- zpracovává výkazy pro Úřad práce Šumperk (výkaz o vývoji zaměstnanosti a její struktuře, výkaz o plnění povinného podílu občanů se ZPS),
- metodicky usměrňuje městskou polici v oblasti personální a mzdové agendy,
- zabezpečuje a zpracovává na základě návrhu vedoucích odborů a se souhlasem tajemníka dohody o změně sjednaných pracovních podmínek, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a další pracovně právní úkony vymezené v pracovním řádu,
- plní úkoly města v péči o zaměstnance a povinnosti města jako zaměstnavatele ve smyslu zákonů o sociálním a důchodovém pojištění, pojistném na sociálním a zdravotním pojištění, o zaměstnanosti a dalších předpisů,
- zpracovává a připravuje návrhy dohod o zvýšení kvalifikace zaměstnanců, které předkládá tajemníkovi MěÚ, vede evidenci dohod, kontroluje průběh studia, čerpání úlev dle ZP
- zabezpečuje při nástupu nového zaměstnance jeho začlenění do systematizace úřadu, a to přihlášení ke vstupnímu vzdělávání úředníků, ZOZ, BOZP, vstupní lékařskou prohlídku u smluvního lékaře, nahlášení nového zaměstnance na oddělení informatiky,
- zabezpečuje personální a odborné vedení pokladen v budově na nám. Míru 1 a Jesenická 31, včetně kontrol,
- zpracovává evidenci služebních průkazů zaměstnanců MěÚ Šumperk,
- zpracovává evidenci dovolených, včetně plánů dovolených zaměstnanců,
- zpracovává podklady pro vydávání stravenek zaměstnancům MěÚ Šumperk,
- sleduje lhůty proškolení a zpracovává podklady pro tyto školení,
- zabezpečuje při nahlášení pracovního úrazu veškeré podklady a nahlásí tuto skutečnost neprodleně bezpečnostnímu technikovi tyto skutečnosti,
- Oblast vzdělávání zajišťuje: - agendu spojenou s kvalifikací zaměstnanců MěÚ (odbornou profesní přípravou) včetně kontaktu se školícími agenturami,
- vzdělávání na MěÚ podle zákona č. 312/2002 Sb. (vstupní, průběžné, zvláštní odborná způsobilost, vzdělávání vedoucích úředníků),
- hospodaření s rozpočtem na vzdělávání zaměstnanců MěÚ, členů RM a ZM, včetně platebních příkazů,
- zpracování koncepce vzdělávání zaměstnanců MěÚ,
- adaptační přípravu nově nastupujících zaměstnanců MěÚ,
- agendu spojenou s průběžným vzděláváním úředníků,
- agendu spojenou s organizací a evidencí ověřování zvláštní odborné způsobilosti úředníků,
- agendu spojenou s vzděláváním vedoucích úředníků a vedoucích úřadů,
- organizaci studia na středních a vysokých školách, uzavírání dohod o studiu se zaměstnanci MěÚ, včetně evidence,
- doškolování v odborných kurzech, rekvalifikace,
- interní vzdělávání (jazykové kurzy, odborná školení atd.) dle potřeb organizace,
- vedení evidence plánů vzdělávání úředníků a spolupracuje při jejich sestavení s příslušnými vedoucími úředníky včetně evidence doby vzdělávání ve správních činnostech dle zákona č. 312/2002 Sb.,
- vedení evidence o uznání rovnocennosti vzdělání dle vyhlášky č. 511/2002 Sb., hodnocení plánu vzdělávání jednotlivých zaměstnanců a podle výsledku hodnocení provádí jeho aktualizaci,
3. Oddělení organizační: - zajišťuje zabezpečení chodu a činnosti sekretariátů starosty, 1. a 2. místostarosty a tajemníka,
- připravuje z podkladů odborů plán práce zastupitelstva a rady města,
- připravuje z podkladů odborů a vedení písemné materiály pro jednotlivá zasedání RM a ZM,
- zajišťuje rozpracování usnesení zasedání zastupitelstva města a RM,
- zajišťuje kontrolu usnesení rady města a zastupitelstva města,
- zajišťuje pořizování zápisu z jednání rady a zastupitelstva města,
- zajišťuje zpracování čistopisu usnesení rady a zastupitelstva města,
- zajišťuje změny ve složení zastupitelstva, rady města, výborů a komisí,
- vede evidenci interpelací,
- vede evidenci peticí podaných na MěÚ,
- vede evidenci zápisů komisí rad a výborů zastupitelstva města,
- zajišťuje provoz spisového uzlu kanceláře tajemníka a vedení města,
- vyřizuje písemnou a e-mailovou korespondenci vedení města,
- zajišťuje porady starostů správního obvodu III., včetně zápisů,
- zajišťuje inventarizaci veškerého majetku kanceláře tajemníka,
- eviduje zápisy z porad vedení, vedoucích odborů a kontrolu plnění úkolů,
- zajišťuje spolupráci při organizačním zajištění voleb,
- zajišťuje nahlížení a poskytování právních předpisů města,
- zajišťuje nahlížení do Sbírky zákonů.
Vybrané právní předpisy: - zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění,
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění,
- zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění,
- nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění,
- nařízení vlády č. 469/2002 Sb., kterým se stanoví katalog prací a kvalifikační předpoklady a kterým se mění nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění.
SOUVISEJÍCÍ ODKAZY- [ Městský úřad ] Městský úřad Šumperk [gps], 335.00 m.n.m.
- [ Pracovník ] HRACHOVINA Patrik, oddělení informatiky MěÚ Šumperk
- [ Pracovník ] MATUŠŮ Jaroslav, Ing. , oddělení informatiky MěÚ Šumperk
- [ Pracovník ] ŠULA Miloš, oddělení informatiky MěÚ Šumperk
- [ Pracovník ] VAVROUŠEK Petr, DiS. oddělení informatiky MěÚ Šumperk
- [ Vedoucí pracovník ] DVOŘÁČKOVÁ Marie, Ing., vedoucí kanceláře tajemníka
- [ Vedoucí pracovník ] HORÁKOVÁ Eva, vedouci organizačního oddělení
- [ Vedoucí pracovník ] KOUŘIL Pavel, Ing., vedoucí odd. informatiky MěÚ Šumperk
- [ Vedoucí pracovník ] MACKOVÁ Jaroslava, Ing., vedoucí personálního oddělení
AKTUALIZACE: Uživatel 464 (Archivní záznam) org. 49, 23.02.2007 v 14:35 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Jsou-li májové hřiby červivé, bude suché léto. Májová vlažička - naroste travička, májový deštíček - poroste chlebíček. Mokrý máj, v stodole ráj, studený máj, také ráj. V máji by ani hůl pastýřova neoschla. Májová kapka platí za dukát. Chladno v máji, mlžné večery a noce - hojnost sena a ovoce. Filipa Jakuba déšť - to zlá zvěsť. Májová voda vypíjí víno. Na mokrý květen přichází suchý červen. Když máj vláhy nedá, červen se předá.
|
|
22.5.2001: Předsedou klubu ČSSD ve sněmovně byl zvolen Bohuslav Sobotka.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|