- Oficiální název
Obec Hladké Životice
- Důvod a způsob založení:
Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. "Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající".
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Bankovní spojení
Případné platby můžete poukázat: Česká spořitelna a.s., Fulnek
č. účtu: 1764162389/0800
- IČO: 00848468
- DIČ: organizace není plátcem DPH
- Rozpočet v tomto roce: možno stáhnout ZDE
- Žádosti o informace
Získat informace, podávat žádosti a stížnosti atd. lze osobně prostřednictvím Obecního úřadu, Hlavní 208.
Dále písemně na adresu úřadu:
Obecní úřad Hladké Životice
Hlavní 208
742 47 Hladké Životice
- Příjem žádostí a další podání
V případě, že je žádost podána ústně, zaměstnanec Obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně /včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo poštou/, musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
komu je žádost určena,
jaká je konkrétní informace je požadována
kdo žádost podává.
Poskytnutí požadované informace o přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován(§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Obecní úřad posoudí obsah žádosti a dále bude postupovat podle § 14 odst. 3 zákona.
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti Obecního úřadu či obci jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena(§ 14 odst. 3
písm. b) zákona) do tří dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulována příliš obecně je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm a) zákona) - do sedmi dnů od podání.
Podání odvolání žadatele po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16 odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu o předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu Obú (§ 14 odst. 3 písm a) zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
- Opravné prostředky
Způsob odvolání a jeho obsah:
odvolání se podává písemně na adresu Obecního úřadu
odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum, místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
rada obce, jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
krajský úřad, jed-li o informace spadající do přenesené působnosti
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
- Formuláře
Typizované formuláře jsou k dispozici na obecním úřadě, ostatní formuláře jsou k dispozici ke stažení v rubrice úřední deska.
- Návody pro řešení nejdůležitějších životních situací
- Nejdůležitější předpisy:
Obecní úřad se řídí těmito předpisy:
Ústava ČR
zákon č. 128/2000 Sb. o obcích v platném znění
zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
Tyto předpisy obsahují základní ustanovení, samostatnou působnost, přenesenou
působnost, hovoří o činnosti zastupitelstva obce, rady obce, o starostovi a úřadu.
Jmenované zákony jsou k dispozici na Obecním úřadě.
- Sazebník úhrad za poskytování informací: možno stáhnout ZDE
- Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Seznam organizací zřizovaných obcí