|
|
260 Česká Třebová - Svitavy - Letovice - Adamov - Brno [ Železniční trať ]Při projektování dráhy byly uvažovány dvě trasy, jedna vedoucí Boskovickou brázdou, druhá údolím Svitavy, která byla realizována.[2] Výstavba tratě začala v roce 1843 u Obřan nedaleko Brna. Na úseku mezi Brnem a Blanskem bylo kvůli nesnadnému terénu nutno vystavět 10 Blanenských tunelů, z nichž dva byly po roce 1970 sneseny.[3] Stavba dvacet jedna kilometrů dlouhého, technicky náročného úseku mezi Maloměřicemi a Blanskem byla svěřena firmě italského podnikatele Felice Tallachiniho, který na stavbě zaměstnal italské dělníky a tuneláře,[4] Původní, jednokolejná, trať byla oficiálně uvedena do provozu 1. ledna 1849, zdvoukolejnění proběhlo do roku 1869. V roce 1861 byl na trať instalován Morseův telegraf a o rok později začala trať sloužit rychlíkové dopravě (zdroj).
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 15, 17.12.2021 v 14:09 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Barbora na ledě, Vánoce na blátě. Na Adama a Evu čekejte oblevu. Není-li prosinec studený, bude příští rok hubený. Když na Mikuláše prší, zima lidi hodně zkruší. Prosinec naleje a leden zevěje. Je-li studený prosinec, hodně práce bude míti žnec. Mrazy, které v prosinci ochabnou, neznamenají zimu náramnou. Když v prosici hrom ještě hučí, rok příští stále vítr fučí. Mléčná dráha v prosinci jasná, bude v příštím roce úroda krásná. Mrazivý prosinec, mnoho sněhu, žíznivý roček bude v běhu.
|
|
|
15.12.1981: Federální shromáždění schválilo zákon o 7. pětiletém plánu. 15.12.1981: Federální shromáždění schválilo zákon o 7. pětiletém plánu. 15.12.1981: Federální shromáždění schválilo zákon 7. pětiletého plánu.
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|