|
|
183 Plzeň - Klatovy - Železná Ruda [ Železniční trať ]Nejdéle fungujícím úsekem je úsek z Nýrska do Plzně, zprovozněný dne 6. října 1876. V Plzni vlaky původně končily na provizorním nádraží (dnešní Plzeň zastávka), hlavní nádraží začaly obsluhovat až po výstavbě krátké spojky od 20. května 1877. O pět měsíců později, 20. října 1877, byl zahájen provoz na zbývajícím úseku z Nýrska do Železné Rudy. Jeho stavba však byla pro svůj horský charakter technicky náročná a stavitel (společnost Plzeňsko-březenské dráhy) nebyl po katastrofálních povodních roku 1872 a krachu na Vídeňské burze 1873 schopen ji realizovat sám. Přestože byla dráha vystavěna za značného finančního přispění státu, svou společnost ekonomicky vyčerpala a v konečném důsledku přivedla k zestátnění dne 1. července 1884. [zdroj]
AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 08.12.2021 v 18:43 hodin Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule
|
Barbora na ledě, Vánoce na blátě. Na Adama a Evu čekejte oblevu. Není-li prosinec studený, bude příští rok hubený. Když na Mikuláše prší, zima lidi hodně zkruší. Prosinec naleje a leden zevěje. Je-li studený prosinec, hodně práce bude míti žnec. Mrazy, které v prosinci ochabnou, neznamenají zimu náramnou. Když v prosici hrom ještě hučí, rok příští stále vítr fučí. Mléčná dráha v prosinci jasná, bude v příštím roce úroda krásná. Mrazivý prosinec, mnoho sněhu, žíznivý roček bude v běhu.
|
|
|
|
Zdroj: www.meteopress.cz
|
|
|