Znamení zvěrokruhu Střelec Štír Váhy Panna Lev Kozoroh Vodnář Ryby Beran Býk Blíženci Rak POLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Návrat na hlavní stranu
Pátek 23. května 2025 (02:51 hodin)

Dnešní znamení zvěrokruhu: Blíženci
Vladimír - blahopřejeme !
Z kalendáře zvířat: Ben

Fulltext
 

Dráhy jednají o dalším provozu

České dráhy se už pět sezón dělí se Slezskými zemskými dráhami o úzkorozchodnou trať Třemešná - Osoblaha, takzvanou Osoblažsku. České dráhy zde zajišťuji přepravu pasažérů celoročně, Slezské zemské dráhy sem o prázdninách lákají turisty na nostalgické jízdy parních lokomotiv.
Mezi Českými drahami a místními fanoušky železniční historie se vytvořila velmi dobrá spolupráce. Nyní přichází čas se společně zamyslet, jak optimálně zajistit fungování Osoblažky v budoucnu. České dráhy sice Osoblažku provozují s vědomím, ze jde o technicky unikát, ale z pohledu makroekonomiky je to okrajová záležitost, Jednou ze zvažovaných variant je možnost, že České dráhy umožni Slezským zemským drahám celoroční provoz Osoblažky. "Podle dosavadních zkušeností lze předpokládat, že Slezské zemské dráhy by dokázaly vytěžit daleko víc z turistického potenciálu Osoblažky. Vzhledem k výši dotací, kterými na běžný provoz Osoblažky přispívá kraj, není pro místní železniční nadšence žádný problém zajistit zde celoročně služby a spoje ve stejném rozsahu jako České dráhy. Proto na Osoblažce očekáváme v pulce návštěvu generálního ředitele Českých drah a jeho náměstků, kteří se chtějí seznámit se situací přímo na místě, aby k dalšímu provozu úzkokolejky mohli zaujmout stanovisko," popsal situaci Jaromír Foltýn, jednatel Slezských zemských drah.
Dalším hráčem, který spolurozhoduje o budoucnosti Osoblažky. je Moravskoslezský kraj, pro který rozhodně není obvyklé objednávat právní obslužnost území u nikoho jiného než u Českých drah. "Vzhledem k tomu, že historické jízdy na Osoblažce prezentuje kraj mezi hlavními atrakcemi v oblasti cestovního ruchu, a protože už se s naši parní lokomotivou svezl hejtman Evžen Tošenovský i současný hejtman Jaroslav Palas neočekávám, že by se kraj branil změně provozovatele. Pokud skutečně dojde na Osoblažce ke změně provozovatele, určitě to nebude dřív než v roce 2011, protože České dráhy chystají nový grafikon dlouho předem," dodal Foltýn.
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
Zveřejněno 13.10.2009 v 20:45 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule

Jsou-li májové hřiby červivé, bude suché léto.
Májová vlažička - naroste travička, májový deštíček - poroste chlebíček.
Mokrý máj, v stodole ráj, studený máj, také ráj.
V máji by ani hůl pastýřova neoschla.
Májová kapka platí za dukát.
Chladno v máji, mlžné večery a noce - hojnost sena a ovoce.
Filipa Jakuba déšť - to zlá zvěsť.
Májová voda vypíjí víno.
Na mokrý květen přichází suchý červen.
Když máj vláhy nedá, červen se předá.
 
Květen 870: Rastislav se pokusil překazit Svatoplukovu profranskou politiku jeho úkladným zavražděním.
Květen 874: Jednání Svatoplukova poselstva vedeného knězem Janem z Benátek s Ludvíkem Němcem ve Forchheimu.
Květen 1054: Břetislav uzavřel v Quedlinburku za účasti císaře mír s polským Kazimírem. Tím skončily spory o území na česko-polské hranici.
Květen 1096: Slezko opět napadeno vojsky BřetislavaII.
Květen 1107: Údelný kníže Svatopluk za pomoci polského panovníka Boleslava III. a zpočátku i uherského Kolmana svrhl Bořivoje II.
Květen 1116: Vladislav I. jednal s uherským králem Štěpánem kdesi na moravsko-uherské hranici o urovnání sporů.
Květen 1137: jednání mezi Soběslavem I. a polským králem Boleslavem Křivoústým v Kladsku ukončilo česko-polské nepřátelství.
Květen 1138: Vladislav budoucím Soběslavovým nástupcem.
Květen 1152: Sjezd v Merseburku, který svolal nový německý král Fridrich I. Barbarossa.
Květen 1179: Spor o hraniční území na česko-rakouském pomezí.

Zítra Pozítří
Zdroj: www.meteopress.cz